با رعایت چند نکته ساده و سریع وزن کم کنید!

با رعایت چند نکته ساده و سریع وزن کم کنید!

دلایل بسیاری وجود دارد که ممکن است بخواهید وزن خود را کم کنید. اگر برای مدت طولانی به میزان قابل‌توجهی اضافه‌وزن دارید، لطفا نگران تاثیرات اضافه وزن بر سلامت خود باشید. چاقی در بسیاری از موارد موجب بیماری‌هایی از جمله دیابت، بیماری‌های کبد، بیماری صفرا و انواع سرطان‌ها خواهد شد. اما اگر اخیرا کمی وزن اضافه کردید، ممکن است بخواهید کمی وزن کم کنید تا دوباره بتوانید از شلوار جین قدیمیتان استفاده کنید. دلیل اینکه می‌خواهید وزن کم کنید هر چه که باشد، چند استراتژی مهم وجود دارد که شما باید در مورد آن‌ها بدانید. در این مقاله سعی کردیم 10 مورد موثر بر کاهش وزن را ذکر کنیم تا شاید بتوانیم در این مسیر شما را کاهش دهید.

درست غذا بخورید.

به جای چربی، بیشتر از فیبر و پروتئین استفاده کنید. استفاده از پروتئین برای عملکرد اعضای بدن و ماهیچه‌ها مهم است. ولی توجه کنید هنگامی که گوشت قرمز مصرف می‌کنید، برش گوشت گاو یا گوشت کوسفند بدون چربی را میل کنید و حتما قبل از پخت مرغ پوست مرغ را بکنید. از نظر علم تغذیه، پوست مرغ دارای چربی بالایی است و اسید چرب اشباع و کلسترول بالایی دارد، درنتیجه  میزان کالری بیشتری را نیز دارد.

 

سبزیجات و میوه تازه را فراموش نکنید.

میوه به شما کمک می‌کند نیاز خود را با شکر طبیعی ارضا کنید و سبزیجات تازه به شما کمک می‌کنند تا سریع‌تر سیر شوید. میوه‌ها و سبزیجات حاوی فیبر هستند و به شما کمک کنند که به سرعت احساس سیری کنید. این نکات را امتحان کنید تا میوه و سبزیجات بیشتری به رژیم غذایی خود وارد کنید:

  • به‌جای دسرهای شیرین و چرب از میوه‌های تازه فصل بخورید. سیب را در پاییز و گیلاس در اواخر تابستان، یک دسر ملایم و سالم است.
  • از کرفس، هویج، فلفل، بروکلی یا گل‌کلم به‌عنوان اسنک‌ و وعده میان روز استفاده کنید.
  • از سبزیجات به عنوان غذای اصلی استفاده کنید.

 

 

غلات بیشتر و کربوهیدرات  کمتر!

جو، بلغور جو دو سر، بلغور،گندم، سیب‌زمینی شیرین و برنج قهوه‌ای همگی منبع عالی انرژی و منابع تغذیه هستند. به همراه ترکیب مناسب از پروتئین‌ها و سبزیجات، غلات مواد غذایی کامل هستند.

غذاهای غنی از فیبر نیاز به جویدن بیش‌تری دارد و این کار باعث کالری سوزی بیش‌تر می‌شود؛ همچنین این خوراکی‌ها نیاز به مدت‌زمان بیش‌تر و صرف کالری زیادتر برای هضم دارند که این کار قبل از این‌که بیش‌تر بخورید به بدن شما دستور سیری می‌دهد. غذاهای سرشار از غلات کامل با فیبر بالا از باکیفیت‌ترین نوع خوراکی‌ها هستند که از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند.

حذف نمک!

خوردن سدیم باعث می‌شود بدن شما آب خود را حفظ کند، این باعث شود وزن شما بیشتر بشود. خبر خوب اینه که شما این وزن را خیلی زود از دست خواهید داد، بنابراین راه آسان برای کم کردن وزن، به حداقلرساندن سدیم در رژیم غذایی است. به جای نمک، سعی کنید غذاهای خود را با دانه‌های فلفل تند، سالسا، یا ادویه مخلوط کنید. نگران بی‌نمکی غذا نباشید به آن عادت خواهید کرد.

همه‌ی وعده‌های غذایی مهمند.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که نخوردن غذا به کاهش وزن کمک می‌کند، این تصور کاملا اشتباه است. این نکته مهم را فراموش نکنید زمانی که گرسنه هستید، بدن شما کالری را حفظ کرده و فرآیند متابولیسم را کند می‌کند. سه وعده غذا کامل و دو میان وعده بهترین الگو برای تغذیه سالم و کاهش وزن است. با خوردن بخش‌های کوچک در طول روز هم سرعت سوخت و سوخت را افزایش دهید و هم گرسنگی را دفع کنید.

نوشیدن، نوشیدنی‌های شیرین ممنوع

نوشیدنی‌هایی که شیرین هستند، چه به صورت مصنوعی و چه به طور طبیعی، ارزش غذایی کمی دارند و کالری زیادی را به رژیم غذایی شما اضافه می‌کنند. فراموش نکنید حتی قند طبیعی مصرف کالری روزانه شما را افزایش می‌دهد و از کاهش وزن جلوگیری می‌کند.

در طول روز هر چیزی که می‌خورید را یادداشت کنید.

مطالعات اخیر نشان داده است که ما تمایل داریم کمی بیشتر از آنچه که سیر می‌شویم، غذا بخوریم. برای جلوگیری از این روند حتی اگر یک عدد کشمش هم خوردید یاد داشت کنید. هرچیزی که در شکم شما می‌رود، باید در دفتر نوشته شود. اگر بتوانید میزان کالری غذایی‌هایی که میل کردید را نیز در کنار هر غذا یادداشت کنید، تاثیر این‌کار چندین برابر خواهد شد.

9 الی 13  لیوان آب!

کالری آب صفر است و با مقدار زیادی از آن می‌توانید شکم خود را برای مدت طولانی پر نکهدارید.

 

ورزش، ورزش و ورزش

با یک هدف کوچک ۳۰ دقیقه و ۳ بار در هفته شروع کنید و تاثیر آن را بر تناسب اندام خود ببینید.

 

برنامه رژیم غذایی مشخص

سعی کنید رژیم غذایی مشخصی داشته باشید. برای این کار سعی کنید حتما به متخصص تغذیه مراجعه کنید.

 

شما با مراجعه به فروشگاه‌های هایپراستار می‌توانید از مواد غذایی سالم و رژیمی آن بهره‌ببرید. آدرس فروشگاه‌های هایپراستار را اینجا ببینید.

 

راهنمای خرید آنلاین

برای خرید آنلاین از هایپراستار می‌توانید با کلیک روی اسنپ‌مارکت وارد وب سایت مورد نظر شده و به صورت آنلاین خرید نمایید.


 

خدمات مشتریان فروشگاه‌ها

اطلاعات فروشگاه‌های هایپراستار

بهترین
قیمت ها
تضمین
بالاترین کیفیت
تنوع گسترده
محصولات
دسترسی
آسان
هایپراستار ایران (هایپرمارکت‌ها و سوپرمارکت‌های هایپراستار(
هایپراستار اولین شعبه‌ی خود را در سال ۱۳۸۸ در اتوبان باکری تهران افتتاح کرد. تا به امروز هایپراستار از پویاترین و به‌روزترین هایپرمارکت‌های ایران بوده است که با ارائه محصولات متنوع، باکیفیت، مقرون ‌به ‌صرفه و تازه ارزش‌های بنیادی خود را خلق کرده است. مجموعه هایپراستار داشتن تخفیف‌های روزانه بر روی انواع کالاهای داخلی با کیفیتی استاندارد را، هدف اصلی خود در ارائه خدمات به مشتریان قرار داده است.
مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید